Versenyzőknek

Kedves Versenyző!

Szeretettel köszöntünk a Hell Miksa 8.0 Online Vetélkedő honlapján!

Versenyzői kategóriák:

A Hell Miksa 8.0 Online Vetélkedőn kétféle módon vehetsz részt: (1.) a 16. Hell Miksa Vetélkedő részeként ,, vagy (2.) egyéni kategóriában, önálló játékként. A Hell Miksa Vetélkedő (16. HMV) és a Hell Miksa Online Vetélkedő (HMOV 8.0) elnevezések nagyon hasonlítanak, de (részben) különböző versenyeket jelentenek.

  1. A Hell Miksa Vetélkedő (16. HMV) tartalmaz egy ingyenes toronylátogatást, a selejtező online vetélkedőt (HMOV 8.0), egy iskolai válogatót, és az országos döntőt. Az Online Vetélkedőben (HMOV 8.0) gyűjtött pontszámaid teszik lehetővé a bejutást a 16. HMV országos döntőjébe.
  2. A Hell Miksa Online Vetélkedő (HMOV 8.0), önálló 8.0) önálló versenyként is elérhető, azok számára, akik nem regisztráltak osztályukkal a 16. HMV-re. Ők "Egyéni" kategóriában nyithatnak versenyzői fiókot a fenti menüben a Regisztráció címszó alatt és az online verseny végeztével névre szóló online oklevélben vagy emléklapban részesülnek. A HMOV legkiemelkedőbb egyéni versenyzői – korlátozott létszámban – bejutást nyerhetnek a HMV országos döntőjébe.

Regisztráció:

A versenyzői fiókod megnyitásához regisztrálnod kell oldalunkon. Ezt megteheted a Regisztráció linkre kattintva a fenti menüben. A regisztráláshoz egy saját email címet kell majd megadnod (nem a tanárodét!).

  1. A Hell Miksa Vetélkedő (16. HMV) résztvevőjeként: a neved megadása után válaszd ki a legördülő menüben iskolád, majd vezető tanárod nevét. Ezután add meg email címedet (vagy a szüleidét), és készíts egy jelszót, mellyel a következő fordulókban is be tudsz lépni a fiókodba.
  2. Egyéni kategóriában: neved megadása után válaszd a legördülő menüben az "Egyéni" sort. Ezután az email címed és egy tetszőleges jelszó megadásával nyithatsz versenyzői fiókot.
  3. Aktiválás: Az általad megadott email címre kapni fogsz egy aktiváló linket. Kattints a linkre vagy másold be a címsorba és nyomj entert és már aktiváltad is a versenyzői fiókodat.

Belépés:

A Belépés linket választva a fenti menüben, az email címed és jelszavad megadásával juthatsz el a feladatmegoldó felületre, ahol a Feladatok linkre kattintva találod meg a négy témakör (Csillagaszati Múzeum, Planetárium, Tudományos Játszóház, Kísérleti feladatok) beküldhető feladatlapjait és láthatod a beküldési határidőt. A kívánt témakörre kattintva megjelennek a tesztlapok, amelyeket kitültés után az oldal alján található gomb segítségével küldhetsz be.

Figyelem: Csak teljesen kitöltött feladatlap küldhető be. Ha valamelyik kérdésnél nem jelöltél be egyetlen választ sem, a rendszer hibaüzenetet küld, és folytatnod kell a kitöltést.

Mentés: ha abba szeretnéd hagyni a tesztlap kitöltését, csak a lap alján lévő Feladatlap mentése gombra kell kattintanod. A legközelebbi belépéskor, onnan folytathatod a munkát, ahol abbahagytad.

Kitöltési útmutató és pontozás:

Minden témakörben a tesztlapod 6 darab feleletválasztós feladatot tartalmaz. A Kísérleti feladatok témakör kivételt képez úgy a kérdések számát, mint típusát illetően. Ebben a kategóriában egy otthon elvégezhető kísérlet leírását találod, melynek elvégzése után a kísérletre vonatkozó-, vagy ahhoz tematikusan kapcsolódó feleletválasztós kérdéseket kell megválaszolnod.

Amennyiben egy feladatnak több mint egy helyes válasza van, ezt jelöljük a „többszörös választás” megjegyzéssel, de nem mondjuk meg, hogy hány helyes választ kell keresned. A helyesnek talált válaszokat egyszerű kattintással jelölheted be. A hamisakat érintetlenül kell hagynod. Ha tévedésből jelöltél be egy választ, egy újabb kattintás a téves jelölésre törli a jelölést. A feladathoz tartozó képek is egy egyszerű kattintás után jelennek meg nagy méretben a képernyődön.

Figyelem: Pontot csak azokra a feladatokra kaphatsz, amelyeknél az ÖSSZES helyes választ bejelölöd és az összes helytelen választ jelöletlenül hagyod. A Csillagaszati Múzeum, Planetárium és Tudományos Játszóház témakörökben minden jól megválaszolt feladatra 1 pontot kapsz. A Kísérleti feladatok témakörnél a pontok száma változó, kérdéstől függően 2 vagy 3 pont is lehet.

Az Online Vetélkedő szerepe a 16. Hell Miksa Vetélkedő pontozásában:

A Hell Miksa Vetélkedő (16. HMV) országos döntőjébe kerülő tanulók kiválasztásánál az Online Vetélkedőn (HMOV 8.0) elért pontszámaidat, valamint a vezető tanárod által megíratott iskolai válogatón elért pontszámaidat vesszük figyelembe. A két pontszám súlyozott összege dönti el, hogy meghívást nyersz-e az országos döntőre.

Fontos: a feladatok megoldásához bármilyen forrást felhasználhatsz, de a tesztlapot egyénileg, önállóan kell kitöltened. Amennyiben beküldött megoldásaid rendszeresen megegyeznek osztálytársaid megoldásaival, mindannyian elveszíthetitek a döntőbe jutás lehetőségét!

Ha az Online Vetélkedő valamelyik fordulóját elmulasztod beküldeni, folytasd a versenyzést a további fordulókban. Egy forduló vagy egy témakör beküldésének az elmulasztása még nem jelent automatikus kizárást a döntőn való részvételből. Az elmulasztott fordulókra ugyan 0 pontot kapsz, de még így is előfordulhat, hogy részeredményed olyan magas, hogy pontszámaid elegendőek lesznek a döntőbe jutáshoz.

Felkészítő pedagógusoknak:

Minden tanár, aki osztályával benevezett a Hell Miksa Vetélkedőre, emailben kap tőlünk egy belépési kódot egy adminisztrációs felületre, ahol figyelemmel kísérheti a tanulói által elért eredményeket. Minden tanár CSAK azoknak a diákoknak az eredményét láthatja, akik regisztráláskor őt jelölték meg vezető tanárként. Az adminisztrációs felületen a tanárok a versenyfeladatokat NEM láthatják!

Mintafeladatok

A tudásodat a Mintafeladatokon is próbára teheted.Ezeket a feladatokat a rendszer azonnal kiértékeli és megmutatja a helyes válaszokat.
Belépés után a Mintafeladatok gomb már nem látható, helyette a pontszerző feladatlapok jelennek meg a fiókodban. Ha mégis újra meg szeretnéd nyitni a Mintafeladatok tesztlapokat, ki kell lépned a fiókodból, ekkor ismét láthatóvá válik a Mintafeladatok link.

Mindenkinek sikeres és szórakoztató versenyzést kívánunk!